petek, 15. avgust 2014

Tretji in četrti delovni dan - podjetja

Evo nas ;). Danes za spremembo nismo začeli z delom v šoli pač pa smo že v dopoldanskem času obiskali dve podjetji.

Obisk smo začeli v družinskem podjetju OMS. Podjetje se ukvarja s proizvodnjo različnih komponent za kamionske prikolice. Žal, boljšega slovenskega izraza ne poznam, pa še nekajdnevna debata v angleščini terja svoj davek. Imajo 60 zaposlenih in delujejo že 45 let. Podjetje je izredno lepo urejeno in dobro opremljeno. Gre za serijsko izdelavo, po potrebi (za določenega naročnika) komponente tudi prilagodijo. Postpke tesitiranja materialov, preverjanja ustrezne kvalitete in meritev izvajajo v podjetju. V podjetju imajo tako računalniško podprto tehnologijo kot tudi ročno obdelovalne stroje. Podjetje ima tri oddelke, v prvem oddelku je organizirana proizvodnja različnih sestavnih delov, v drugem oddelku poteka motaža in v tretjem barvanje ter ustrzna priprava na odpremo.

Podjetje se postopoma razvija in posodablja svoje stroje. Pri sami širitvi podjetja in posodobitvi jim je pomagala tudi država, saj so brezplačno prejeli zemljo (nahaja se v industrijski coni) za izgradnjo proizvodne hale, dodatno pa še nekaj financ za nakup strojev. Podjetje je moralo v zameno za brezplačno zemljo zaposliti določeno število ljudi v določenem času. V kolikor nebi zaposlili ustreznega števila ljudi v 5-ih letih bi jih država kaznovala z "izgubo podjetja", saj je imela vpisano neke vrste lastništvo na podjetju.

70 % letne proizvodnje izvozijo na evropski trg, preostalih 30 % pa prodajo na domačem tržišču. Srečujejo se z močno konkurenco, vendar nemškim podjetjem konkurirajo s cenejšo delovno silo, kitajskim pa z boljšo kvaliteto.

Drugo podjetje ki smo ga obiskali je bil Servis Fiat. V podjetju so nam uvodoma razložili politiko delovanja fiatovega servisa. Oseba ki jo zaposlijo potrebuje približno dve leti da je usposobljena za samostojno delo in lahko odkrije ter odpravi vse napake na avtu. Poleg servisa imajo še avtoličarstvo, zagotavljajo pa tudi pomoč na cesti - asistenca. Nekajkrat letno morajo posamezniki iz podjetja odditi na usposabljanje v mestu Burshia (pisano kot se izgovarja) kjer je centrala fiatovih servisov za Turčijo. V Turčiji porizvajajo tri tipe fiatovih vozil (Fiorino, Linea in še enga - pozabila), ki jih tudi izvažajo v Evropo. Za ameriški trg proizvajajo samo fiatove motorje, ki pa so bistveno drugačni od teh ki se uporabljajo v Evropi.

V popoldanskem času smo si ogledali podzemno mesto - Kaymakli. Ogled je možen do sedmega nivoja v zemljo, skupno pa jih šteje 14. Mestece je bilo zgrajeno predvsem z namenom zaščite pred različnimi vpadi sovražnikov. V mestu so živeli kristjani in zanimiva razlaga ki smo je bili deležni: "Grobovi kristjanov so majhni, ker so bili ljude majhni, četudi so bili odrasli. Razlog za njihovo nizko rast pa se nahaja v vinu. Po njihovi teoriji so kristjani samo pili vino in nič jedli, posledica pa je bila njihova nizka rast."

Nad mestom smo bile navdušene - prijetno hladno, ljudje so bili pravi gradbinci in že v tistem času so si znali urediti prezračevanje. Takšnih podzemnih mest iz zgradb je na tem področju veliko. Dve sta na voljo za turistične oglede, ostala pa se uporabljajo za shranjevanje pomaranč in limon, saj so to v času poletja naravne hladilnice, pozimi pa zaščita pred mrazom.

Pokrajna je posejana z njivami na katerih pridelujejo v glavnem krompir, fižol, koruzo, bučke, različne vrste buč, sončnice in lecern za živino. Veliko je dreves marelic in vinskih trt, ki pa se za razliko od naših, razstezajo po tleh.

Dovolj, odhajamo na večerjo potem pa na pravo turško kavo s katero nas bo pogostil naš gostitelj na njegovem domu :).

O kavici in "grški vasici" pa zvečer oz. jutri. Slike sledijo ;).

Dodajmo še slike:


Koordinator nam razlaga o življenju v tem mestu

Vrata za zaprtje vhoda v podzemno mesto (zaščita pred sovražniki)

Pozdravček :)

Nazoren prikaz zaprtja vhoda


Ni komentarjev:

Objavite komentar