nedelja, 17. avgust 2014

Peti delovni dan

Glede na to, da je danes nedelja in za nas pomeni delovni dan, smo se odločile da pridno delamo do zgodnjega popoldneva (beri 14.00) potem pa si zasluženo privoščimo Turkish Bath (Hamam).

Danes smo odšle na treking z namenom ugotavljanja koliko športnih akitvnosti in v kakšnem obsegu lahko vključimo v mobilnost dijakov. Treking poteka po "dolini golobov" in poleg športne aktivnosti predstavlja tudi veliko izobraževalnih vsebin, predvsem iz področja geografije in biologije. Ker nismo žele trekinga v največji vročini, smo se že včeraj  skušale dogovoriti za nekoliko bolj zgoden zajtrk, a ker osebje pride šele ob 7.00, žal ni šlo. Treking smo začeli ob 9.00. Kljub temu da je bilo sonce že visoko in temperature tudi, je bilo ozračje precej znosno in ne ravno razgreto. Treking izmenično poteka po soncu in v senci, nekaj časa navzdol, pa spet navzgor vendar ni prenaporen. Skupno šteje slabe 3 km.

Dolina se imenuje po golobih ki so bili tu nastanjeni. Danes je teh golobov zelo malo, predvsem zato, ker jih ljudje ne hranijo več tako kot nekoč. V preteklosti so ljudje iztrebke golobov uporabljali za gnojenje in zato namerno hranili golobe v zato namenjenih v skalo izklesanih hiškah z enim do največ treh oken. Ljudje so jim prinašali hrano in vodo, vse z namenom "pridelave" iztrebkov za dognjojevanje zemlje. Na poti smo si ogledlae čudovite kanjone ki potekajo skozi samo dolino in so v času velikih nalivov napolnjeni. Skozi dolino so nas ves čas spremljale čudovite "naravne skulpture", ki so rezultat vode in vetra. Najlepše in najprijetnejše presenečenje je bil g. Hasan, ki ima nekje na polovici treking poti svoj "Tea garden Hasan". Gospod nam je postregel s čajem in kljub svoji visoki starosti z nami prijetno poklepetal v angleščini. Gospod je bil pravi "lokalc" in tudi barček oz. vrt je imel urejeno popolnoma preprosto, v skladu z okolico in okoljem. Ob čaju nam je postregel še s piškoti in arašidi. Kot pravi podjetnik je "zdilal" ceno pogostitve z našim koordinatorjem preden smo se posedli za mizo, a imel zelo dober načrt. Cena je bila smešno nizka, 10 TL (1 EUR=2,8 TL) a je gosopd računal na napitnino. Prisedel je k nam, nas očarljivo nagovoril in povedal da ima za nas kviz. Vsak je moral pravilno odgovoriti na eno vprašanje o Turčiji in če ga pravilno odgovori, dobi njegov poklon (majhno darilce).
Vprašanja:
- najvišja gora v Turčiji,
- dve sosedi Turčije,
- kaj pomeni Cappadocia,
- prvi predsednik Turčije,
- dve turški besedi, itd.

Seveda, nagrade smo si prislužili vsi, še nekoliko pokramljali in se odpravili po poti naprej. Ker nam je bil gospod neverjetno všeč smo mu seveda pustili tudi napitnino. Gospode je že dobro ocenil, poleg 10 TL je prislužil še napitnio. Ja, turizem delamo ljudje!

Pot smo zaključili v kraju Goreme (v kraju kjer smo nastanjeni), pojedli kosilo in se dogovori za rezervacijo v Hamam-u.

Turška kopel (Hamam) je bila nekaj najboljšega in vsekakor vredna svojega denarja (25 eur). Najprej smo bili deležni maske nato savne, ki ji je sledilo tuširanje potem pa prava kopel s pilingom in masažo. Odlično!!! Mehka koža, nasmejeni obrazi in spočito telo :). No, po vseh teh dneh dela smo si to zaslužile.

Zvečer odhajamo na turški večer z glasbo in plesom. Kako smo se imele in kaj smo doživele boste prebrali lahko jutri.

Utrinki:

Pogled na Avanos

Sprehod čez most v mesto Avanos, v ospredju prof. Martina Marin

Družinska lončarna

Notranjost

Pogled na "dolino golobov"